יום שישי, 7 במרץ 2014

לונדון- מסלול ריצה\הליכה, 13 ק"מ מלכותיים בבירת הממלכה המאוחדת. Hampstead Heath

סיכוי גדול שתתקלו באחד כזה בדרך...

לונדון-  היא עיר הבירה של אנגליה ושל הממלכה המאוחדת והעיר והמטרופולין הגדולה ביותר בממלכה. העיר שוכנת על גדות נהר התמזה, והיוותה מקום התיישבות מרכזי במשך יותר מאלפיים שנים – ההתיישבות הראשונה באזור נעשתה על ידי הרומאים, שקראו לעיר לונדיניום. 
גרעינה ההיסטורי של העיר הוא הסיטי של לונדון, ששומר עד היום על גבולותיו מימי הביניים. כיום, לונדון מורכבת מצירוף של ערים, עיירות, רבעים, שכונות ופרברים אשר לאורך השנים נסתפחו לשטחה האדמיניסטרטיבי של "לונדון רבתי", וכולם יחד נקראים "לונדון".
כמו כן היא נמצאת במקום הראשון במספר טיסות בינלאומיות נכנסות, ומערכת שדות התעופה שלה היא העמוסה ביותר בעולם.
 43 האוניברסיטאות שבשטחה של העיר הן הריכוז הגדול ביותר של מוסדות להשכלה גבוהה באירופה. בשנת 2012, לונדון הייתה לעיר הראשונה שאירחה את משחקי האולימפיאדה המודרניים שלוש פעמים.
העיר מורכבת ממגוון רחב של אנשים ותרבויות, ויותר מ-300 שפות מדוברות בין גבולותיה. אוכלוסייתה המונה נכון ל-2012 כ-8.3 מיליון תושבים, הופכת אותה לעיר המאוכלסת ביותר באיחוד האירופי, ומהווה כ-12.5% מאוכלוסיית הממלכה המאוחדת. במטרופולין לונדון מתגוררים למעלה מ-15 מיליון תושבים, והוא הגדול ביותר באיחוד. לונדון הייתה העיר הגדולה בעולם לפי מספר תושבים בין השנים 1831 ל-1925. ( ויקיפדיה)
מפת המסלול: בלינק המצורף ישנה מפה גדולה המסלול: מפת מסלול הריצה\הליכה
איך מגיעים: לאזור Finchley ,שם המסלול מתחיל אני ממליץ לעלות על הרכבת התחתית על הקו השחור (מסלולי הנסיעה "בטיוב" בלונדון מחולקים לפי צבעים ואזורים) שנקרא- Northen line, ולרדת בתחנת הרכבת המרכזית של Golders Green. אם מעוניינים להתחיל כפי שמצוין במפה אז ישנה תחנת אוטובוס ממש מחוץ לחתנה, כל אוטובוס שנוסע צפונה ולא לסיטי. יוריד אתכם ב: Temple Fortune
.
אורך המסלול: 13 ק"מ.  זמן ההליכה\ריצה: 1-4 שעות. דרגת קושי: 2. (1-קל, 5-אתגרי וקשה) 
נק' התחלה וסיום: Temple fortune.  עונה מומלצת: קיץ ואביב. ( ניתן גם בחורף אבל דורש ביגוד מתאים). מתאים ל: ריצה, הליכה, רכיבת אופניים, ילדים קטנים ועגלת תינוק.
על  הגב: לפחות ליטר 1 מים, לא לסמוך על הברזיות שבפארק, מצלמה, בחורף כדאי מאד לקחת ביגוד ארוך ונעלי ריצה מתאימות לשטח.

אופי המסלול: 

הריצה מתחילה מיד בעלייה קטנה וארוכה. כמו שאני אוהב, לכיוון תחנת הרכבת של גולדרס גרין. רוב הדרך ניתן לרוץ די בקלות על המדרכה וברגע שמגיעים לתחנת הרכבת יש לפנות שמאלה.
ישנה עלייה לא פשוטה שעוברת ליד מספר בתי ספר וכניסה לפארק נוסף מצד ימין של הכביש. ברגע שמסיימים את הטיפוס, נכנסים לפארק - Hampstead Heath הירוק והביצתי. שנמצא ממש בליבה של לונדון.
 הריצה בפארק מאד נוחה. השבילים סלולים ורחבים וללא מכשולים שמגיעים לכל פינה בפארק הגדול.
בחורף אני ממליץ מאד לרוץ שם. רק כדאי להצטייד מראש עם נעלי ריצה לשטח כי יכול להיות בוצי וחלקלק שיורד גשם.
הפארק רוב היום מאד שקט, שקשה לדמיין  שזה במרכז לונדון, רק בסופי שבוע בד"כ, הפארק נעשה די הומה אנשים, אבל לא משהו שמפריע לריצה או לטיול של אחה"צ. 

אחת מהבריכות בפארק - Hampstead Pond

המסלול:

מצומת Temple Fortune ל- תחנת הרכבת: 

הריצה מתחילה שהפנים לכיוון דרום על כביש Finchley road שזה הכיוון של מרכז העיר. הצומת הגדול בגבנו. ומשם מתחיל טיפוס קטן של עלייה מתונה. בצד ימין של הכביש יהיו מס מסעדות מקומיות ושאר חניות של תושבי השכונה.
שמגיעים לקצה העלייה יהיה ניתן לראות מרחוק את הגשר של תחנת הרכבת, שם יש לבצע פנייה שמאלה לכיוון רחוב  North End Road.
הכביש ממשיך ישר כל הזמן כ-2 ק"מ על לתחנת הרכבת.

מתחנת רכבת Golders Green ל- Hampstead Heath: 

בתחנת הרכבת התחתית קשה לפספס את הפנייה שמאלה. אם פונים ימינה נכנסים לאחד מהאזורים היותר יהודים של לונדון ואולי של כל הממלכה. שם ניתן ניתן למצוא מסעדות, בתי קפה, חנויות ,בתי מרקחת של יהודים וישראלים כמובן. 
האזור ידוע באופי היהודי שלו אבל עדיין עם גינונים בריטים שקשה לפספס. מתחנת הרכבת ישנה עלייה, לא קלה. הכביש מתעקל בעדינות עד לראש הגבעה שם יש פארק קטן נוסף מצד ימין של הכביש- Golders Hill Park.
הפארק קטן מאד ויפה ביותר. ישנו גם גן חיות קטן  עם ערוץ נחל זורם, שנותנים למקום אווירה נעימה ביותר. אני ממליץ בחום להיכנס, להקיף את הפארק ולצאת אחרי כמה דק...קשה ללכת לאיבוד שם. 
ביציאה מהפארק הנ"ל, הריצה ממשיכה עוד כמה מאות מטרים ואז  ישנה פנייה חדה שמאלה בכביש, לחצות בזהירות את הכביש ומיד מצד ימין הכניסה  ל- Hampstead Heath. 

מהכניסה לפארק ל- Kenwood House:

ברגע שהרגליים עוברות שאת שער הפארק, ההרגשה נפלאה והרגליים לא רוצות לנוח. קשה לדמיין שנמצאים במרכזה של עיר כה גדולה כמו לונדון. השבילים בפארק נוחים, אם כי בחורף הם יכולים להיות בוציים וטיפה חלקים .

כ- 100 מ' לאחר הכניסה, מגיעים לצומת. יש לפנות ימינה ולהמשיך על השביל כ- ק'מ עד שחולפים  על גשר קטן שחוצה בריכה ירוקה ביותר. Hampstead pond. לעצור ולצלם את המקום הקסום הזה...

משם הריצה ממשיכה עוד 900 מ' בערך בשבילי הפארק עד לפנייה חדה שמאלה. הפנייה נמצאת בפינה של הפארק, כך שאם ממשיכים נכנסים ישר לתוך שכונה, על כן האופצייה היחידה היא לפנות שמאלה.

אני מדגיש, שבשטח הפארק סלולים עשרות שבילים קצרים וארוכים כאחד. ממליץ ביותר לסטות מדי פעם מהשביל ואפילו להיכנס לתוך היער שם הריצה מהנה ביותר עם אופי מאד אפלולי ומיוחד.
מהפנייה שמאלה השביל ממשיך בשולי הפארק. בתפר שבין אחת השכונות שצמודות לפארק לשטח הפארק עצמו. חולפים שוב על 2 בריכות נהדרות מצד ימין של השביל. לאחר קמ נוסף מגיעים לבית, יותר נכון אחוזה מאד גדולה ומרשימה ביותר ששייכת לאחת ממשפחות האצולה שגרו באזור בעבר. קשה לפספס את הבית וכדאי מאד לבצע ביקור במבנה כה מיוחד. 

Kenwood house- אחרי 8 קמ


מ-Kenwood house ל- יציאה מהפארק:  

הריצה ממשיכה עוד כ -1.5 ק"מ עד ליציאה מהפארק. ניתן לחצות את הפארק או להמשיך בשביל כפי שמסומן במפה.
אני שוב ממליץ, שבחלק הזה של הריצה, אם יש זמן פנוי, אז חובה להיכנס לתוך הפארק ולחלק המיוער שלו.
מאד קל להיתמצא ברחבי היער הטבעי ובמידה וטועים בדרך, אחד השבילים תמיד יביאו את הרץ לרחוב כלשהו שמשם ניתן לשאול את המקומיים החביבים בנימוס.
במפה המסומנת שצירפתי, הקו המסומן של המסלול  נמצא על התפר של הפארק  והכביש. .
המסלול הוא מעגלי, על כן כשמגיעים לק"מ ה -9.5, המסלול חוזר על אותה דרך שממנה התחלנו.
במידה ומתברברים וטיפה מאבדים את הצפון, יש שילוט ברחבי הפארק, כמו כן תמיד המקומיים ישמחו מאד לעזור ולכוון אתכם בחזרה. יש לשאול אותם מהו הכיוון של תחנת רכבת Golders Green.
או  איך מגיעים ל- Finchley Road, חיוך ודיבור מנומס תמיד יתקבל בברכה...

לא לשכוח לקחת מצלמה, והמון זמן פנוי .כי זהו אחד הפארקים היותר יפים, שקטים  והכפריים שקיימים בבירה המלכותית.





בהצלחה, תהנו המון.
ונתראה בשבילים...


























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה