יום שלישי, 31 ביולי 2012

איטליה פרק 1- הכביש הגבוה באיטליה !

passo del stelvio

הכביש הגבוה באיטליה!


 בפינה המזרחית ליד אזור האגמים של צפון איטליה המרהיב, ישנו פארק לאומי ממש על הגבול של שווייץ ואיטליה שניקרא-  Passo del stelvio
זהו פארק מרהיב ביופיו, שהשיא הוא הטיפוס המרהיב לכביש הגבוה באיטליה. הטיפוס של 2758 מטר הוא לא ספק אחת העליות המדהימות והמיוחדות שיש בכל אירופה. בעיקר חובבי אופנועים ואופניים מגיעים לשם וחבל. 

לי זה לקח 3 שעות לטפס את העלייה האפית הזו עם אופניים, אפילו הסוללה נגמרה לי מרוב תמונות שצילמתי במהלך הטיפוס.
 כ-48 עיכולים בכביש שעוברים בין כפרים ציוריים ומפלי מים. בפסגה מחכים לכם המקומיים עם מגוון של  חנויות מזכרות, בתי קפה עם שוקו חם וקפה שרק האיטלקים יודעים להכין וכמובן נוף פנורמי שלא תרצו לרדת למטה, מהפנט! לא הרבה מגיעים לשם כי זהו אזור מרוחק וקצת לא בגזרת האגמים, אבל שווה כל ק"מ!
איך להגיע?
 על כל מפה של איטליה ישנו פירוט מפורט של האזור. מאזור האגמים צריך לעלות על האוטוסטרדה שמגיעה לורונה, משם לעלות צפונה לעיר בולזאנו שהיא ששוכנת בכניסה לרכס הדולמיטים המרשים. משם הכביש מתחיל לטפס לאתר הסקי הנמצא בגובה מרשים ביותר. לא לשכוח ביגוד חם כי בכל רגע נתון מזג האוויר עלול להשתנות, כמו שקרה לי.

הוראות הגעה: מגיעים ל-Verona משם עולים צפונה על כביש A22 עד שמגיעים ל-Bolzano. משם ממשיכים מערבה על כביש 38 לכיוון Merano. לאחר 48 ק"מ מ-Merano ישנה פנייה שמאלה ל-Parco nazional del Stelvio
טיפוס קל ומהנה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה