יום ראשון, 16 בפברואר 2014

מסלול ריצה\הליכה באיטליה (טוסקנה.) 10 ק"מ נדירים, בגבעות שבין פירנצה לסיינה.


 10 ק"מ נדירים,  בגבעות שבין פירנצה לסיינה.


טוסקנה (איטלקית: Toscana) הוא מחוז במרכז איטליה הגובל במחוז לאציו בדרום, באובריה במזרח, באמיליה-רומאניה ובליגוריה בצפון ובים הטירני במערב. המחוז נחשב לאחד היפים והרומנטיים באיטליה. מחוז טוסקנה, שבירתו היא פירנצה, הוא חבל ארץ בעל נופים מגוונים. בחלקו הצפוני הוא הררי, מדרום לפירנצה משתרע אזור של גבעות, ובחלקו הקטן, בעיקר באזור סיינה הוא מישורי. 
בחלקו הצפון-מערבי משתרעים הרי האפנינים, בצפון-מזרח נמצאים הרי האלפים הטוסקנים ואילו בדרום מתנשא הר אמיאטה הגבוה, שבחורף פועל בו אתר סקי.

המחוז ידוע כמקום בו החלה תקופת הרנסאנס באירופה, והוא משופע באתרים בהם ניתן לחזות בציורים פסלים ומבנים מרשימים מתקופה זו. כמה מאמניה הגדולים ביותר של תקופת הרנסאנס פעלו בטוסקנה, ביניהם מיכאלאנג'לו לאונרדו דה וינצ'י, רפאל, דונאטלו, דאנטה, בוקאצ'יו ועוד.
מהניב שדובר בטוסקנה ובמיוחד של פירנצה, התפתחה האיטלקית המודרנית.
בין האטרקציות התיירותיות הרבות במחוז ניתן למנות את הגלריות שבפירנצה, פיאצה דל קמפו שבסיינה, המגדל הנטוי של פיזה, סן ג'אמינאנו, ועוד ערים כגון לוקה, ליבורנו ווולטרה, ועוד רבות אחרות. (ויקיפדיה)
מפת הריצה. לפירוט נוסף  יש להיכנס ללינק הבא: http://www.gpsies.com/mapOnly.do;jsessionid=5E8527290EF33A56279528F1B7ED551C?fileId=wvqnnkxzeeyjyiac&internalUsage=true


איך מגיעים: 2 דרכים להגיע לאזור זה באיטליה. במונית או ברכב שכור שאוספים משדה התעופה הקטן של פירנצה . אם במונית אז מבקשים מהנהג החביב שיכניס לGPS שלו את שם המלון הראשי של אותו אזור והוא כבר ידע איך להגיע. 
שם המלון הוא: BB\מלון   Rifugium .
הנסיעה אורכת כשעה בערך, הכל תלוי בכושר הניווט של הנהג המקומי. ולא תמיד זה לטובה. הכבישים באזור זה של טוסקנה הם צרים, כפריים, מדהימים ומאד מפותלים. אם מחליטים להגיע עצמאית ברכב השכור. זה ממש לא מסובך.
הכיוון הכללי הוא דרומה לאזור שנקרא: greve in chianti. 
ביציאה מפירנצה לחפש את הכביש E35 ו או A1 שהם אותו כביש בעצם.
הנסיעה היא לכיוון נאפולי בדרום ולא מילאן שבצפון, אלו הערים שיופיעו בשלטי ההכוונה.
לאחר מס דק נסיעה צריך לחפש את המחלף שמראה את כביש מס SR222. יש לרדת במחלף לכביש זה.
הכביש ממשיך כל הדרך דרומה עד לאזור המלון ותחילת המסלול.
אורך המסלול: 10 ק"מ. דרגת קושי (1-קל,5- קשה מאד): 3.
נק התחלה וסיום: BB\מלון   Rifugium. עונה מומלצת: אביב וסתיו למרות שניתן כל שנה. מה לקחת: חצי ליטר מים (יש נק מים בדרך). בחורף,או יום גשום, אז משהו ארוך לפחות לתחילת המסלול. נעליים קלות שמיועדות לכביש סלול. טלפון נייד וכמובן מצלמה!
נק ההתחלה ותצפית של האזור - BB\מלון   Rifugium. 


אופי הריצה: ירידה ועלייה, זו הריצה. ההתחלה היא בירידה מתונה בכביש סלול שעובר בין הכרמים של האזור ומלונות הבוטיק המפוזרים בגבעות הירוקות שמסביב. לאחר 1.5 ק"מ ריצה, ישנה חצייה בכפר קטן שבקצהו תהה צומת T. הפנייה היא ימינה ומיד הכביש מתעקל שמאלה.

הריצה משם ממשיכה בירידה, לכיוון המלון  Villa Vignamaggio  ששוכן על הכביש. שם גם ניתן לבצע מנוחה ותדלוק של מים. כחצי ק"מ לאחר המלון ישנו עיקול חד בכביש, שהעיקול מסתיים  יש לבצע את סיבוב הפרסה ולהתחיל בטיפוס...המיוחל !



הריצה מתחילה בגובה של 700מ' מעל פני הים ולאחר 5 ק"מ, המסלול  ב-350מ ...

סה"כ טיפוס מצטבר  -375 מ'. סה"כ ירידה מצטברת 374 מ'.

הטיפוס בהחלט לא פשוט...אבל שווה כל צעד ! הטיפוס חזרה ל -Rifugium .

 המסלול:
5 ק"מ ירידה - מתחילים בגובה של 700 מ', בבוקר יכול להיות קריר עם ערפילים שרק מוסיפים לנוף הקסום  ולאווירה המהפנטת שמסביב.הנוף מגוון ביותר, כרמי ענבים שאוטוטו הבציר מתחיל, בולטים בכל פינה, שדות חרושים בטרסות, וכשמתבוננים לאופק ניתן לראות מס' חוות ובתים מבודדים על הצלע השני של הוואדי.
הריצה ממשיכה בירידה, לא תלולה מדי, לאחר ירידה של 1.5 ק"מ מגיעים לצומת וכפר קטנטן.  שנקרא Casole . בצומת יש לפנות ימינה בצורה חדה ומיד לאחר מכן הכביש מתעקל ופונה שמאלה .
הכביש הצר ממשיך לרדת. הנוף שמסביב הם מהקלאסיים של טוסקנה. באופק אט אט צצים הכפרים הקטנים שבנויים על גבעה או הר שכמעט תמיד תהה איזו כנסייה שתבלוט מעל שאר בנייני הכפר.
כמובן שהשעה ביום עוזרת ליופי שמסביב. ערפילי הבוקר מתפזרים לאט ונותנים לעיניים ולגוף לחפש ולסרוק עוד ועוד איטליה וטוסקנה לריאות. ..
בק"מ ה- 4.5 מגיעים למלון מיוחד במינו. שמו: Villa Vignamaggio, בעבר  צולמו כמה מסרטי הוליווד מפורסמים. המלון שימש בעבר כחווה גדולה מחייב ביקור, ללא ספק .הגן שיש בפנים והמבנה הראשי הם מהדברים שככל הנראה יש רק באיטליה או בסרטים.


                                      

Villa Vignamaggio


הכביש ממשיך להתפתל עוד 500 מ' ומיד לאחר העיקול החד, הירידה מסתיימת .ו-5 ק"מ ירידה הגיעו לסופם.
.
הריצה האמתית מתחילה עכשיו...

5 ק"מ עלייה - את העלייה יש לנסות לרוץ לאט ככל שניתן. לא ממליץ להתחיל מהר. ישנם כמה קטעים עם שיפועים של יותר מ-20% בהמשך. אז כדאי לקחת את זה בחשבון אם לא רוצים ששרירי התאומים\אמסטרניג יתפסו להם. אני ממליץ גם על הליכה כל 5-10 דק' ריצה.  בכדי להוריד את הדופק, לקחת כמה שאיפות של אוויר משובח וכמובן ליהנות מהטבע הפראי שמסביב, כי לא כל יום יוצא לרוץ באחת מהמדינות הקסומות בעולם, ועוד בחבל ארץ כמו טוסקנה !
ישנם נק' שתייה כפי שציינתי במפה, גם במלונות שעוברים לידם ניתן לבצע מילוי מים ומנוחה קצרה. בכפר הרצים דרכו המקומיים מאד נחמדים שישמחו לעזור.

תהנו ובהצלחה!



חוויה אישית מטוסקנה:
לפני מס' חודשים חזרתי מנסיעה מיוחדת, מרגשת ועמוסה בחוויות של פעם בחיים. הוזמנתי ביחד עם חבריי הטובים:  צוות אסי...1996.
הנסיעה הייתה לרגל אירוע, חתונה של ירון ובת זוגתו אלכס.
אין לי ספק שאצלי, ואני מאמין שגם לשאר חבריי, השבוע  הקסום ההוא ששהינו ביחד באיטליה לא יעלם ככ מהר מזיכרונות העבר...
אנחנו כבר 18 שנה מלווים אחד את השני מאז השחרור מהיחידה. כל אחד מאיתנו. השתנה קצת...בלשון המעטה.
כמה מאיתנו: השכילו, התמקצעו, התאהבו, התחתנו, השריצו...
וכמה מאיתנו: השכילו, טיילו, התאהבו, התגרשו, עזבו ת'ארץ, חזרו, התאבלו...
חלקנו גם עזבו את הדת.
וחלק קטן מאיתנו גם חזרו לדת ביג-טיים. חלקנו אף יותר שמאלנים ממה שהיו, וחלקנו יותר ימניים ממה שהיו בעבר. אבל רובנו די התמרכזו...

דבר אחד נשאר ולא השתנה והיא החברות שלנו.

כנראה שעברו 3 שנים מאד מיוחדות, אם עד היום אנחנו צוחקים, עוקצים, בוכים ומתרגשים מאותם דברים בידיוק שהיו לפני כמעט 2 עשורים. בדבר אחד בטוח שאני מאד שמח שהכרתי מקבץ כזה נדיר של גברים, שהם קודם כל חברים טובים.

נכון, אנחנו לא מדברים פעם בשבוע ואולי לא מתראים פעם בחודש. אז מה...
כנראה שיש סוג מסוים של חברות שלא צריכה יותר מזה. ההפך, לדעתי הן מהסוג המשובח ביותר. רעות\חברות שאני יודע וסמוך שהם יהיו שם, בעליות בפסגת  ההר, אבל גם בירידות, בשפל, ששם זה נבחן בעצם. לא?
לא משנה כמה טלפונים היו בשנה האחרונה, תמיד יהיה אפשר לקבל עצה, עזרה, מילה טובה, או סתם הזמנה לבירה של חברים...
כי בשביל זה מתברר הם קיימים.
אז תודה לכם צוות יקר, שאתם תמיד שם.
ותודה ענקית לירון ומשפחתו על האירוח המדהים, הנדיר והמרגש באיטליה .שהזמינו אותי ואת שאר החברים לחלוק אתכם אירוע מיוחד שכזה.
שלכם
צוריאל .









  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה